Der er mange små juridiske fælder, som man kan falde i som ejer af en web-shop
Konkurrencer kan være med til at få kunder i din web-shop, men det er vigtigt, at kunderne kender og accepterer betingelser for at være med i konkurrencen - specielt, hvis du vil bruge konkurrencen til at få samtykke til nyhedsbreve eller til at sælge bestemte ting. Uanset, hvad årsagen er, bør man få lavet nogle informative og klare konkurrencebetingelser, så man ikke overtræder markedsføringsloven.
Dine onlinekunder har 14 dages fortrydelsesret, uanset om de køber en vare eller en ydelse. Det gælder i Danmark og i EU. Fortrydelsesfristen starter først, når kunden har modtaget varen, i en postkasse eller efter aftale med kunden er lagt i et skur eller afleveret på arbejdspladsen. For pakkebokse eller pakkeshops starter fortrydelsesfristen først, når kunden har afhentet den.
Når du sælger til forbrugere, så skal varen leveres inden 30 dage fra bestillingen. Bliver varen ikke leveret inden, vil kunden kunne sende dig et påkrav (en rykkerskrivelse) med en ny, rimelig leveringsfrist. Leverer du ikke varen inden for den nye frist, kan kunden hæve købet. Trækker leveringen ud er det muligt at lave en ny aftale med kunden om senere levering, men det kræver kundens accept.
Ophavsret ©